Περιγραφή:
Το Τμήμα Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης έχει ως επιστημονικό αντικείμενο την ολοκληρωμένη σχεδίαση προϊόντων Ένδυσης, συστημάτων παραγωγής και υπηρεσιών που σχετίζονται με την ανάπτυξη του προϊόντος ακολουθώντας τις νέες προσεγγίσεις στον διεπιστημονικό χώρο της σχεδίασης προϊόντων, με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και διεργασιών. Με τον τρόπο αυτό συνεισφέρει στην αναβάθμιση του προφίλ των αποφοίτων, ώστε να ανταποκρίνονται πιο αποτελεσματικά στις σύγχρονες απαιτήσεις και να προσδώσουν νέα δυναμική στην ελληνική επιχειρηματικότητα.
Η Σχεδίαση προϊόντων Ένδυσης εμπίπτει στην επιστημονική περιοχή των Εφαρμοσμένων Τεχνών και της Τεχνολογίας και συνδυάζει γνώσεις και μεθοδολογίες από ένα ευρύ φάσμα γνωστικών πεδίων που αλληλοσυμπληρώνουν το γνωστικό αντικείμενο του Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης:
- Ιστορία Τέχνης & Ενδύματος
- Σημειολογία της Μόδας
- Τεχνολογία Υλικών & διεργασιών
- Σχεδιασμό προϊόντων
- Διαδικασίες Παραγωγής
- Ποιοτικός Έλεγχος
- Μάρκετινγκ και συναφή Θέματα
Στόχοι:
Οι στόχοι του προγράμματος Σπουδών του τμήματος Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης επιτυγχάνονται μέσα από τρεις γνωστικές περιοχές της Τέχνης & Επιστήμης: τον Σχεδιασμό Μόδας, την Τεχνολογία του Ενδύματος & το Μάρκετινγκ Μόδας.
- Στο σκέλος του Σχεδιασμού Ενδυμάτων περιλαμβάνονται γνώσεις & δεξιότητες σχετικές με την Ιστορία Τέχνης & Ενδύματος, τη Σημειολογία της Μόδας, τη Σωματομετρία, την Καλλιτεχνική διάσταση του Σχεδιασμού.
- Στο σκέλος της Τεχνολογίας Ενδυμάτων, περιλαμβάνονται γνώσεις & δεξιότητες σχετικές με την Τεχνολογία των υλικών, επεξεργασιών και των διαδικασιών, τον Έλεγχο Ποιότητας, και την Τεχνολογία CAD/CAM για τη δημιουργία προϊόντων Μόδας.
- Στο σκέλος του Μάρκετινγκ Μόδας, περιλαμβάνονται γνώσεις σχετικές με την Έρευνα αγοράς και τον καταναλωτή, το Μάρκετινγκ, τη Δημιουργία και Διαχείριση επωνυμιών (Brand Management), την προώθηση και την παρουσίαση προϊόντων Μόδας στη λιανική.